nyheder Vi er her for dig

Alle artikler

Vi er her for dig

Opdateringer om coronavirus

Oplysningerne ændrer sig hver dag, hvilket kan gøre det svært at følge med i de fakta, der er mest relevante for dig. Vi anbefaler kraftigt at læse vejledningerne fra dine lokale myndigheder samt vejledningerne fra Verdenssundhedsorganisationen (WHO), en pålidelig og anerkendt kilde til globale nyheder og information.

Rejsevejledning

Foruden information om selve sygdommen tilbyder WHO og lokale myndigheder praktisk vejledning til personer, der rejser og bor i udlandet, efter udbruddet af COVID-19. Husk også at tjekke opdateringer fra eventuelle officielle myndigheder, der er relevante for dine rejseplaner.

De seneste oplysninger om flyselskaber

Hvis du har brug for oplysninger om specifikke flyselskabers ruter samt om relevante politikker for annullering, ombooking eller refundering, kan du finde alle de seneste nyheder og rejseopdateringer på flyselskabernes websteder eller hos Den Internationale Luftfartssammenslutning.

FAQs

Situationen udvikler sig hurtigt, men her er fire ting om rejser, som du bør vide:

Hvordan kan jeg beskytte mig, når jeg rejser?

Du kan tage en række praktiske forholdsregler. Vask hænder jævnligt (med sæbe og vand eller en alkoholbaseret håndgel), undgå at røre ved øjne, næse og mund, og hold dig på mindst en meters afstand af personer, der hoster eller nyser.

Jeg vil annullere mine rejseplaner. Hvordan gør jeg det, og kan jeg få mine penge tilbage?

Først og fremmest bør du ringe til det flyselskab, det hotel eller det onlinerejsebureau, som du har booket hos. Er du i tvivl om, hvilken virksomhed du brugte? Du vil se deres navn på kontoudskriften for dit hæve- eller kreditkort samt i den e-mail med bekræftelse af bookingen, som du modtog fra dem. Du kan finde flere oplysninger inklusive kontaktoplysninger på vores Hjælp-side.

Mit fly er blevet aflyst. Hvordan får jeg mine penge tilbage?

Ring til flyselskabet eller onlinerejsebureauet. Når så mange rejseplaner er blevet ændret, kan det tage længere tid end normalt at komme i kontakt med nogen, der kan hjælpe, men bliv ved med at prøve. Hvis udbyderen fortæller dig, at der ikke ydes tilbagebetaling, eller de har stoppet al handel, kan det være en god idé at kontakte dit kreditkortselskab, hvis det var sådan, du reserverede. Hvis du har en rejseforsikring, skal du også kontakte udbyderen.

Vil min rejseforsikring dække aflysninger?

Det afhænger af din police. Tjek deres websted eller ring til dem for at få flere oplysninger.

Du kan finde flere svar på ofte stillede spørgsmål ved at klikke her.