Skyscanners historie

Vi tager skridtet videre

Vi vil gerne ændre, hvordan verden rejser.

Følg vores rejse

Pressekontor

Find kontaktoplysninger til medieforespørgsler.

Kontakt os

Virksomhedens blog

Hold dig opdateret omkring pressemeddelelser og de seneste nyheder.

Læs nyhederne

Brandaktiver

Se vores billeder, produktbilleder og logoer.

Se her

Leder du efter en talsperson?

Kontakt vores pressekontor for flere oplysninger.

Bryan
Dove

CEO

Bryan blev en del af Skyscanner i 2015 efter at have haft nøgleroller hos Microsoft, Amazon og Skype, og har stået for at styre og styrke alle dele af virksomheden herunder produktet samt teams inden for teknik, datavidenskab, design og infrastruktur. Han blev CEO i 2018.

Ruth
Chandler

Chief People Officer

Ruth har stor tiltro til, at ”Gode folk skaber gode produkter”. Derfor har hun og hendes team fokus på at understøtte og udvikle de mere end 1000 fantastiske personer, der arbejder hos Skyscanner.

Stuart
Middleton

Chief Commercial Officer

Nu leder Stuart vores Commercial Team og skal sørge for, at alle rejsende – på alle markeder – har adgang til vores bedste deals.

Joanna
Lord

Chief Marketing Officer

Joanna har haft en varieret karriere, men har altid arbejdet på at udvikle fantastiske brands, der gør en forskel, forener os på den smukkeste måde og gør fantastiske ting.

Colin
McLellan

Chief Financial Officer

Inden han blev CFO, var Colin midlertidig CEO for Skyscanner Japan (et joint venture med Yahoo! Japan) og arbejdede med den finansielle del af Ctrips (nu Trip.com Group) opkøb af Skyscanner i 2016.

Hugh
Aitken

VP of Commercial

Hugh har arbejdet mere end 15 år i rejsebranchen med alt fra lufthavne til flyselskaber. Nu styrer han globale partnerskaber hos Skyscanner.

Steven
Pang

VP of Product Management

Steven kom til teamet, da Skyscanner opkøbte det kinesiske rejsebureau, han havde stiftet. Han hjælper os med at få større international tilstedeværelse. Han fokuserer på at udvikle nye produkter og virksomheder for Skyscanner.

Filip
Filipov

VP of Strategy

Filip har været leder for flere produktområder hos Skyscanner, fra vores b2b-produkter på forsyningssiden til markedsføring og hoteller. Nu bruger han sin tid på at overveje, hvor Skyscanner er på vej hen – han leder efter nye forretningsmuligheder og vækstområder.

Piero
Sierra

VP of Product Management

Piero har tidligere i karrieren leveret forbrugerprodukter i verdensklasse. Han har taget samme engagement med til Skyscanner, hvor han har hjulpet os med at blive rejsevirksomheden, der sætter de rejsende først.

Emily
Grossman

Principal App Growth Manager

Emily specialiserer sig i app-vækststrategier hos Skyscanner og ved en ting eller to om markedsføring af mobilapps.

Rob
Miller

Chief Legal Officer

Rob er en meget erfaren chefjurist inden for det tekniske område og er ansvarlig for jura, lovgivning og offentlige anliggender på verdensplan. Og takket være Skyscanner kan han booke rejser, så han kan følge Arsenal, uanset hvor de spiller!

Gareth
Williams

Co-founder og Chairperson

Gareth startede Skyscanner i 2003 sammen med to venner. De ville skabe en nem måde at sammenligne flypriser på. Dengang foregik det bare i et Excel-ark, og selvom Skyscanner for længst er vokset ud af Gareths værelse, er målet stadig det samme: at gøre det så nemt som muligt at rejse.

Vores historie hidtil

2003

Co-founder Gareth Williams registrerer virksomheden i 2001 og lancerer Skyscanner fra sit gæsteværelse. Det følgende år åbner vores første kontor i Edinburgh.

2007

Vi modtager 1,5 millioner pund i serie A finansiering fra Scottish Equity Partners og yderligere 1 million pund i 2008.

2008

For første gang har vi én million brugere på en enkelt dag.

2009

Websitet bliver lanceret globalt på 30 sprog.

2011

Vi åbner et kontor i Singapore på grund af stor vækst i Asien, og tilbage i Storbritannien køber vi den nystartede rejsevirksomhed Zoombu. I mellemtiden går Skyscanner-appen i luften.

2013

Sequoia Capital investerer i Skyscanner i samme år, som vi går ind i andre brancher end flyrejser og opkøber den spanske virksomhed Fogg, der sammenligner hoteller samt lancerer biludlejning i appen. Vi åbner også et kontor i Miami.

2014

I dette år fokuserer vi på mobilen og opkøber Distinction, en virksomhed i Budapest, der udvikler apps. Vi lancerer også hotelsøgning i appen. Vi begynder at levere dataindblik til rejsebranchen via vores nye B2B-platform. Vi har også opkøbt Youbibi, en kinesisk rejsesøgeside.

2015

Vi åbner et nyt kontor i London og begynder på et eventyr i Asien, hvor vi slår os sammen med Yahoo! Japan. Vi bliver også den første globale metasøgning inden for rejsebranchen, der giver flyselskaber mulighed for at modtage bestillinger via en tredjepart ved hjælp af nye distributionsmuligheder.

2016

Fem nye partnere investerer 128 millioner pund i begyndelsen af året for at understøtte og fremskynde vores vækst. I slutningen af året bliver Skyscanner opkøbt af Ctrip (nu Trip.com Group) i en handel til en værdi på 1,4 mia. pund. Det er den største handel inden for rejseteknologi, der nogensinde har fundet sted i Europa.

2017

Vi styrker vores anmeldelser og anbefalinger ved at opkøbe Twizoo, en platform til indhold på sociale medier.

2018

Gareth bliver Chairperson og fokuserer på Skyscanners langsigtede vision. Vores Chief Technology Officer, Bryan Dove, bliver den nye CEO.

2019

Vi introducerer øko-etiketter, så rejsende kan bestille flyrejser med lavere CO2-udslip. Det er en del af vores mission om at gå forrest i den globale omstilling til moderne og bæredygtige rejser Nu bliver Skyscanner brugt af mere end 100 millioner mennesker hver måned.

Et nyt ud­se­en­de og større per­spek­tiv

Vi mener, at rejser kan ændre os. Og vi kan ændre rejser

Se nyheder